Sunday, December 19, 2010

Day 6 - A Stranger~

Assalamualaikum wbt! bonjour! hi! hai! fuh3. day 6, a stranger ataupon orang asing. hurmmm. jap. nk recall balek. fulamak, ramainya stranger yang aku jumpe. kat U pon ada, kat KTM, berlambak kat mane2 la, konfem ada strangers. haha. haaa aku ada la kenal sorang stranger ni la. jap, mula2 stranger r, lepas tu kenal la sket2. ok2. kisahnya camni, time ni perjalanan aku balik UPM dari Kedah time nak Raya Haji aritu. aku naek bas dari Sg Petani. mase tu ada sorang adik ni. umur 19. kire adik la tu kan. laki, bukan pompuan ek. cis2. dia ni budak IKBN. die nak balek Kajang. aku pon sembang2 la ngan adik ni. he told me a lot of stories about his life. banyak kisah menarik. yang paling aku kagum, dia tak give up. dia cakap, walaupon dia tak pandai cam kawan2 tapi dia still nak belajar. sebab kawan2 dia yang laen masuk U. dia je tak. tapi dia tak patah semangat. dia cakap, dia nak teruskan belajar dan jadi orang yang berguna kepada keluarga. sebab keluarga dia selalu dipandang rendah. lagipon dia ni anak sulong. so banyak tanggungjawab. aku rase terharu plak time dia citer tu. bersungguh2 dia citer. aku harap dia berjaya satu hari nanti. semoga dia berjaya jadi technician gred A. good luck bro~ =]



fact of the day: "Your tongue is germ-free only if it is pink. If it is white there is a thin film of bacteria on it."

0 comments: